The store will not work correctly when cookies are disabled.
Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken.Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Gratis bezorgen boven € 300,- op bomen, planten en struiken.
Sommige producten hebben een afwijkend bezorgtarief. U vind deze bij het desbetreffende product.
Voor beton producten geldt een afwijkend tarief van € 49,95.
Bezorging en Service in heel Nederland
Binnen 5 werkdagen in huis
Aankoop garantie
Veelgestelde Vragen
Vragen over bezorgen
Hoe kan ik bestellen?
Het bestellen en de verwerking gaat als volgt:
U zoekt de gewenste producten (het gewenste product);
Kies de gewenste maat aan de rechterkant van de winkelmand, de prijzen veranderen dan mee met de maat.
Kies dan het gewenst aantal.
U klikt vervolgens op bestellen, de producten worden toegevoegd aan de winkelmand;
Als u alle gewenste producten heeft gaat u naar de winkelmand;
Controleer uw bestelling en klik vervolgens op bestellen;
In stap twee geeft u aan of u gebruik wilt maken van onze inplantservice dit kan alleen boven de 400,- euro en daarna klikt u op volgende;
Voer uw gegevens in bij de derde stap en klik op volgende;
Bij stap vier geeft u de gewenste betaalmethode aan en klikt weer op volgende voor de laatste stap;
Bij stap vijf ziet u het hele overzicht van uw bestelling. Als u alles heeft gecontroleerd klikt u op bestellen. Volg daarna de aanwijzingen op uw scherm;
Als uw bestelling verzonden is wordt deze bij ons verwerkt. Wij sturen u een E-mail terug voor de bevestiging dat de bestelling bij ons is aangekomen en met de datum van de levering.
1. Betaling via Ideal iDEAL is een gezamenlijk initiatief van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank en Postbank. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
2. Creditcard & misterCash/Bancontant
Creditcard en Bancontact/Mister Cash: U kunt ook met uw creditcard betalen (V Pay, Mastercard, Visa en Maestro). Hier zijn wel extra kosten aan verbonden.
3. Paypal zijn extra kosten aan verbonden.
Bancontact/Mister Cash, V Pay, Mastercard en Maestro: 1,5% van het orderbedrag.
Mastercard en Visa en Paypal: 2,25% van het orderbedrag.
4. Afterpay / Klarna
Kosten 4% van het aankoop bedrag.
Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten zijn afhankelijk van het orderbedrag.
Actie deze maand boven € 300.- euro GRATIS verzending.
vanaf € 0 tot € 100,- € 49,95,-
Vanaf € 100,- tot € 300,- zijn de bezorgkosten € 29,95 dit geldt in heel Nederland*.
Voor beton producten zijn de bezorgkosten altijd € 49,95.
Voor producten die met de post kunnen zijn deze € 9,95,-
U krijgt uiterlijk 2 dagen voor levering een mail met bezorgdatum. Wij proberen de route zo efficient mogelijk te plannen, voor de klant maar ook voor ons, en natuurlijk het millieu.
Wij werken ook met bezorg partners, die voor ons bezorgen Wij hebben dan niet altijd de inzage hoelaat de bezorging plaats vind. Dit alles om de beste prijs voor jou te bieden.
* Met uitzondering van de Waddeneilanden.
Let op onze bestelling worden met pallat of in een pallatbox geleverd. Deze kunnen niet mee terug worden genomen.
Is het mogelijk om mijn bestelling te laten inplanten?
Ja, dat is mogelijk als de producten samen boven de € 500,- zijn, bieden wij deze mogelijkheid aan. Dit is niet gratis.
Zet al je producten in de winkelmand en klik dan op inplantservice. Nu zie je gelijk het bedrag wat het inplanten kost.
Wij werken met een hoveniers netwerk door heel Nederland, maar ook met eigen mensen die de producten inplanten.
Zet al je producten in de winkelmand en klik dan op bekijk en bewerk winkelmand. Scroll nu naar beneden, en dan zie u een banner met inplantservice. Klik dit aan en dan zie u gelijk het bedrag wat het inplanten van de producten kost.
Voor meer informatie over inplanten zie de vragen onder het kopje 'Vragen over inplantservice'.
Je kunt ook zelf de bomen planten. Meer info in de link.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
90 % van onze bestellingen worden door een transport bedrijf geleverd. Dit is om het zo goed en goedkoop mogelijk voor de klant te houden.
Wij hebben de dag van levering de mogelijkheid om het tijdvak van 3 uur in te zien. Wil je dit opvragen kan je ons een whatsapp beriicht sturen.
De bestelling wordt op houten pallats of in een pallatbox aangeleverd, deze kun je vaak Gratis bij een kringloop brengen of naar de gemeente stort, deze kan niet mee terug worden genomen.
.De chauffeur is niet verplicht op de bestelling achterom te bezorgen.
Kan ik de producten eerst zien?
Wij zijn een webshop. Wij hebben geen grote voorraad of een zicht locatie, daarom kunnen we zo scherp zijn met de prijs. Onze producten komen uit de beste kwekerijen in heel Nederland.
Afhaalpunt let op hier staat niks op voorraad. Hier staan alleen de onderstaande soorten om te bekijken. ( Let op Alleen op afspraak te bezoeken ).
Zoals:
Portugese Laurier, Hedera, Klimhortensia, Glansmispel Red Robin Laurier.
Neem zo spoedig mogelijk contact met ons. Dit kan het beste de mail van levering te beantwoorden. Dan hebben wij gelijk de bestelling en kunnen wij gelijk de leveringstatus inzien.
Maximaal 48 uur van te voren kunnen wij een bestelling uitstellen of producten toevoegen.
Als u niet thuis bent en met IDEAL is betaald, kunnen de bestelde producten netjes in de tuin worden gezet. Net zo makkelijk. De chauffeur belt altijd even van te voren of als hij voor de deur staat.
Waarom 3 tot 5 werkdagen levertijd?
Waarom de planten niet binnen 1 of 2 dagen geleverd kunnen worden. Als je een bestelling plaatst worden de planten pas uit de grond gehaald.
Dit is omdat je dan altijd verse producten krijgt.
Ik heb geen bevestiging / bezorgmail ontvangen?
Je heb een bestelling gedaan maar geen bevestiging of bezorgmail ontvangen wat nu?
Als je een bestelling bij ons plaatst, krijg je altijd een bevestingsmail. Vaak is het geval dat deze mail in de ONGEWENST box terecht komen.
Kijk graag even in de ongewenste mail voor dat je contact opneemt.
Vragen over garantie
Welke garantie heb ik?
Bij onlinegroen.nl krijgt u aankoopgarantie, om hiervoor in aanmerking te komen dient wel aan een aantal punten te worden voldaan.
U kunt via de onderstaande link een garantie indienen.
Wij geven garantie op bomen en planten uit de volle grond (kale wortel/kluit) geplant na september
Klacht gemeld in het aanplantjaar voor 1 juli = 50% hergroeigarantie
Klacht gemeld in het aanplantjaar na 1 juli = Geen hergroeigarantie.
En de onderstaande punten.
De planten dienen wel in goede aarde zijn geplant, zoals je die bij ons te kunnen bestellen, en geen grond van de bouwmarkt, omdat hier geen goede voedingstoffen in zitten. Voor beukenhaag en beukenbomen dient beuken grond van onlinegroen.nl erbij besteld te zijn. Voor de Ilex en Rhodo dient Rhodo grond erbij besteld te zijn.
Let op planten hebben ook water nodig dus ga hier zorgvuldig mee om, dus geef ze de eerste maanden elke dag water, zeker in het voorjaar en in de zomer maanden. behalve als het een dag regent.
Planten en struiken die in een bak of pot of verhoogde border geplaatst zijn, kunnen wij geen garantie opgeven.
Bij 25+ graden dienen ze 2 x per dag water worden gegeven, in de morgen en in de avond als de zon weg is.
Planten mogen niet bij aankomst volledig in een emmer water gezet worden.
Dus niet in 1 keer dubbel zoveel water geven. Wordt dit niet gedaan, kunnen wij helaas geen garantie geven.
Wij kunnen geen garantie geven op nachtvorst overstroming en windschade en uitdroging.
Als er slecht planten zijn geleverd of met ziekte zal dit snel na het leveren te zien zijn. Dus als er binnen een aantal maanden planten dood gaan, meld dit direct, omdat de garantie alleen geldig is als het direct gemeld wordt.
De bezorgkosten voor te leveren nieuwe planten bij garantie zijn altijd voor de klant.
Deze kosten zijn 50,- dit is omdat wij bij een order een deel van de verzendkosten op ons nemen. Bekijk ook onze
Meer informatie? Voor meer informatie over levering, garantie, annuleringen, enzovoort verwijzen wij u naar onze algemene voorwaarden.
Waarom lopen sommige planten niet direct mooi uit?
Dit komt omdat de planten, eerst moet wennen aan de grond, als een plant verplaast of geplant wordt kan deze eerste jaar er wat minder mooi uit zien. Dit is een normaal proces bij planten.
Dit hoeft geen probleem te zijn want je zult zien dat deze het volgende seizoen zich gaat herpakken en per maand er beter uit gaat zien.
Vragen over privacy policy
Wat is jullie privacy policy?
Privacy Policy
Dit is de website van Onlinegroen.nl Ons vestigings en postadres is Pluimswijk 24 7707CS BALKBRUG Ons Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel is: 11069185 Ons B.T.W.-nummer is: NL121850274B01
Bij elk bezoek aan onze website herkent onze webserver automatisch Bij een bezoek aan onze website bewaren wij
uw e-mailadres als u boodschappen/vragen plaatst op deze website
uw e-mailadres als u dit aan ons communiceert
de domeinnaam van andere sites die u geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan
alle informatie met betrekking tot de pagina’s die u op onze site geraadpleegd hebt
alle informatie die u vrijwillig verstrekt hebt (bijvoorbeeld onderzoeksinformatie en/of site-registratie)
Deze informatie wordt gebruikt om de inhoud van onze website te verbeteren. De informatie wordt alleen intern gebruikt en wordt niet doorgegeven aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.
Op deze site gebruiken we cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte Internetsite en bevat een aantal gegevens over dit bezoek) van onze website te verbeteren..
We hebben geen partnerschappen of speciale relaties met derden op internet.
Als wij bepaalde kritieke informatie ontvangen of overdragen, zoals bijvoorbeeld financiële informatie of gezondheidsinformatie, gebruiken wij een beveiligde server. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via een scherm dat afgebeeld wordt op onze site (pop-up). Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen ingevoerd om het verlies, het onrechtmatig gebruik of de wijziging te voorkomen van informatie die wij ontvangen op onze site.
HOE NEEMT U CONTACT MET ONS OP IN VERBAND MET ONS PRIVACYBELEID ?
Als u wenst te reageren op ons privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen
Per email: info@onlinegroen.nl
Per telefoon: 0523 857146
Per brief: Online Groen, Pluimswijk 24 7707CS BALKBRUG
Over communicatie per e-mail Als u in de toekomst geen e-mails wenst te ontvangen van ons bedrijf, kunt u contact met ons opnemen op het hierboven vermelde adres.
Over communicatie per brief Als u ons via het web uw postadres meedeelt, zal u alleen de informatie ontvangen die u aangevraagd hebt, op het adres dat u ons meegedeeld hebt.
Over communicatie per telefoon Als u ons uw telefoonnummer meedeelt via het web, zal ons bedrijf u alleen telefonisch contact met u opnemen als dit nodig is om u te informeren over de bestellingen die u on-line geplaatst hebt.
Indien u geen geadresseerd reclamedrukwerk en/of geen commerciële telefoontjes (meer) wenst te ontvangen, kunt u dat kenbaar maken via de website van de Stichting Infofilter: www.infofilter.nl.
Ons bedrijf kan de consumenteninformatie gebruiken voor nieuwe doeleinden die nog niet voorzien zijn in ons privacy policy In dat geval, zullen wij contact met u opnemen alvorens uw gegevens te gebruiken voor deze nieuwe doeleinden, om u op de hoogte te stellen van de wijzigingen aan ons reglement voor de bescherming van persoonlijke gegevens en om u de kans te bieden uw deelname te weigeren.
Op verzoek verlenen wij aan de bezoekers van onze site toegang tot alle informatie die wij van hen bijhouden. Als u toegang wenst tot deze informatie, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
Op verzoek bieden wij de bezoekers van onze site de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens die wij van hen bijhouden, te corrigeren. Als u uw persoonlijke gegevens wenst te verbeteren, gelieve u contact met ons op te nemen op het hierboven vermelde adres.
Als u vindt dat onze site niet in overeenstemming is met ons privacy policy, neem dan contact op met ons bedrijf zelf, op het hierboven vermelde adres.
Vragen over retourneren
Kan ik retourneren?
Op de producten is geen wettelijk herroepingsrecht van toepassing, in verband met bederfelijke goederen en maatwerk. De producten worden speciaal uit de grond gehaald.
Wilt u toch annuleren later dan 48 uur, dit kan alleen in overleg en worden kosten van 25% van het order bedrag in rekening gebracht.
Bestellingen kunnen alleen nog binnen 48 uur geannuleerd worden. Dit komt omdat ze anders al gerooid zijn.
Klachten omtrent de geleverde producten kunnen alleen in behandeling worden genomen als het gaat om een beschadiging van het product.
• Indien de producten beschadigd geleverd worden, dient Onlinegroen hier door middel van een foto binnen 5 dagen van op de hoogte gesteld te worden. Wanneer er sprake is van schade wordt er een nieuw exemplaar opgestuurd.
Producten die gesnoeid zijn of door wissel van het seizoen, kunnen een maat verschil van soms een aantal centimeters in zitten, hiervoor kunnen wij geen nieuwe producten opsturen omdat de transportkosten daar veel te hoog voor zijn.
* Producten die geplant zijn kunnen niet geretourneerd worden.
• Ernstig beschadigde producten hoeven niet geretourneerd te worden.
Vragen over klachten
Waar kan ik terecht met een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.
Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven.
Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:
Online Groen
Hoogeveenseweg 27,
7707 CG Balkbrug
Tel. 0523 857146
www.onlinegroen.nl
info@onlinegroen.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar onlinegroen.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Vragen over het planten, en de nazorg!
Hoe vaak moet ik water geven na aankoop?
LET OP HEEL BELANGRIJK De eerst maanden na het planten, dient u elke dag water te geven vooral in de zomer. Behalve als het de hele dag regent.
Bij 25+ graden dienen ze 2 x per dag water worden gegeven, in de morgen en in de avond als de zon weg is.
Dus niet in 1 keer dubbel zoveel water geven.
Wordt dit niet gedaan dan kunnen wij helaas geen garantie geven op de producten.
In de zomer kan het zijn dat producten niet meer leverbaar zijn met kluit en kunnen dan weer in Oktober geleverd worden.
Het gaas om de kluit verwijderen of niet?
Als je de plant of struik gaat planten dan dient het gaas of net om de kluit heen te blijven.
Dit is om het vocht bij de kluit te houden, om zo de kans om het aan te laten slaan te vergroten. Dit is biologisch afbreekbaar gaas.
Dus zal naar een aantal jaren niet meer terug te vinden zijn.
Let op bij het toch verwijderen van het net/gaas is, kunnen wij geen garantie geven op de producten, omdat er dan een grote kans is dat ze uitgedroogd zijn.
Er komen wat gele bladeren aan de plant wat nu?
Als er gele bladeren in het begin aan de plant komen, hoef dit niet altijd een probleem te zijn.
Het beste is om elke dag normaal water te geven na de aankoop dit is een emmer per boompje, dit is heel belangrijk om de plant te laten groeien.
Maar het kan soms voorkomen met verplanten van struiken dat ze eerst wat slap gaan hangen,dit komt vooral bij de Laurier voor.
Je zult zien dat naar een aantal maanden er nieuwe schuiten aan de plant komen en dus hij eerst wat oudere bladeren laat vallen.
Hoe plant ik een boom?
Tip 1 zorg dat de boom diep genoeg geplant wordt. Dat is dus 10 centimeter boven de zak of pot. En 10 centiemeter onder het maaiveld.
De pot deze is vaak van kunstof of bij bomen vaak van gronddoek, deze dient bij het planten verwijderd te worden.
Dit dient op een netjes en zorgvuldig te gebeuren.
Haal voorzichtig de pot van de kluit af, dit kun met een aantal klapjes met de hand op de rand te gebeuren.
Zorg ervoor dat de kluit niet helemaal uit elkaar valt.
Bij een boom die in gronddoek zit mag deze met een schaar los geknipt te worden.
Kan ik met vorst planten?
Kan ik met vorst planten dit is een goede vraag.
Voor de bomen planten en struiken is het geen probleem als het vriest. Het probleem is meer dat je met de schep niet de grond in kan, als het overdags ook vriest.
.
Waar meten we de stamomtrek?
Stamomtrek meten wij 5 a 10 centimeter boven de kluit pot of losse wortel, en niet op 1 of 2 meter.
Dus let op bij bestellen als je een bepaalde stamomtrek wil dat je deze dikker besteld.
Hoe breed en diep moet de sleuf zijn voor het planten ?
Hoe breed en diep moet de sleuf zijn voor het planten ? De onderstaande is toe te passen op de Coniferen Laurier Portugese laurier Taxushaag.
Hoogte Per meter Afmeting geul
30-40 5 15x15
40-60 4 -
60-80 4 -
80-100 3 20x20
100-120 3 -
120-140 3 -
140-160 2.5 25x25
160-180 2.5 -
180-200 2.5 30x30
200-250 2.5 -
250-300 2.5 -
300-350 2 40x40
350-400 2 -
Vragen over de struiken bomen en planten
Planten hoogte inclusief kluit of pot?
Struiken en bomen met losse wortel of kluit worden de maten vanaf de kluit aangehouden.
Bomen en struiken met losse wortel en kluit worden vanaf ongeveer september tot en met 1 juni geleverd, dit is afhankelijk van het weer.
Planten en struiken en bomen die in pot geleverd worden, zijn de maten dan ook inclusief pot.
Planten worden 90 % het hele jaar in pot geleverd.
Vragen over inplantservice
Wie komt mijn bestelling inplanten?
Uw bestelling wordt door 1 van onze lokale hoveniers vakkundig ingeplant. In het bestelproces kunt u daarvoor 3 voorkeursdatums aangeven.
Is de bezorging en het inplanten op dezelfde dag?
De bezorging van de planten zal 1 of meerdere dagen vooraf gebeuren aan het inplanten. Dit komt omdat het inplanten gebeurt door een lokale hovenier gebeurt deze heeft geen beschikking over onze voorraad aan planten. U kunt voor het inplanten 3 voorkeursdatums aangeven, de uiteindelijke datum zal dan in overleg zijn met de hovenier.
Is de inplantservice inclusief potgrond / bemesting?
De inplantservice is niet standaard inclusief potgrond of bemesting. De potgrond kunt u eenvoudig toevoegen in uw winkelmand en meebestellen.
Wat zijn de voorwaarden voor het inplanten?
De grond zal vrij moeten zijn van oude beplanting, wortels en gras. Ook zal de grond waar de planten komen te staan uit zwarte aarde moeten bestaan en geen puin bevatten. Deze voorbereiding zult u zelf moeten doen. Mocht dit niet het geval zijn dan zal dit extra in rekening gebracht worden.
Wordt de grond die overblijft na het inplanten ook afgevoerd?
Nee, deze zal niet standaard worden afgevoerd. Dit kan eventueel in overleg wel gedaan worden, dit zal dan gebeuren tegen een meerprijs.